Sunday, July 25, 2021

Minuman | SuperCoffee Essenso: Mandheling Blend

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sajalah cuba kopi dari Essenso ini.. Ada dua jenis, Mandheling Blend dan Colombian Blend.. Sha cuba yang Mandheling Blend ini dulu.. Sha beli kopi je bukan 3 in 1.. Dalam kotak ini dia dah paket siap-siap untuk satu bancuhan.. Kita cuma perlu tambah gula atau susu je.. Ikut selera masing-masing.. Sha dah kurang minum 3in1, rasa dia dah tak kena dengan tekak sejak minum Nescafe Kopi Kedah.. hehehe.. Tapi tu lah, Nescafe dah tak jual Kopi Kedah ini.. Sedih.. hehehe.. Kenalah cari kopi lain.. Setakat ini belum jumpa lagi yang sedap macam Nescafe Kopi Kedah.. 

Kopi essenso ini berkeladak.. Jadi memang kena hati-hatilah bila minum.. Keladak tu tak elok diminum ye kawan-kawan.. Kopi ini okay lah dari segi rasa, agak sesuai dengan tekak Sha.. Cuma Sha tak berkenan sebab ada keladak tu je.. hehehe.. Nanti kita try Colombian Blend pula..

Harga pun okaylah untuk satu kotak ini.. RM8.80..

Ada 20 sachet.. Cukup untuk 20 cawan..

Okaylah.. Kita boleh adjust gula dan susu/creamer.. Sekarang ini tak berapa nak minum manis-manis..

8 comments:

  1. Su kurang dh minum kopi... Skrg gemar minum teh hijau Lipton je hehe

    ReplyDelete
  2. Baru nampak ni di Shopee tadi. Macam best pulak

    ReplyDelete
  3. febret sy ni.. time IF minum kopi kosong camtu je..
    kalo breakfast suka cmpur ngn susu lowfat.. sedap!

    ReplyDelete
  4. keladak tu yang ada orang suka..yang ada kurang suka kan Sha.

    ReplyDelete
  5. MY suka masih suka nescafe o... nipis nipis je...tp kat rumah ni takde regu nak minum.

    ReplyDelete
  6. Murah juga tu. Boleh cuba. Kalau kopi berkeladak tu memang kurang mood nak minum

    ReplyDelete
  7. menarik tu! betul sha shida pn sama..xsuka inum manis..biar tawar xpe..

    ReplyDelete
  8. tak tau pulak kopi ni jenis berkeladak. Dulu minum jenis lain

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »