Saturday, July 17, 2021

Filem Melayu | Hanya Namamu Laila (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem seram komedi katanya.. Tapi ada mesej yang lebih serius disampaikan.. Pada Sha lah okay je nak layan santai-santai masa PKP ini.. 3 orang sahabat baik dari kecil iaitu Borhan, Nathan dan Ah Cheng yang selalu bersama-sama.. Pada satu malam gadis yang pernah mereka minati masa zaman sekolah balik ke kampung tu semula iaitu Laila.. Sejak kepulangan Laila ada je gangguan berunsur mistik menimpa mereka.. Kelakar pun ada bila tengok gangguan yang mereka terima tu.. Tapi bila terbongkar cerita sebenar, geram pun ada.. Mujurlah kemaafan tidak berat untuk dipinta dan diberi.. Sha suka tengok lakonan Cat Farish sebagai bomoh.. Kelakar pun ada tambah waktu diorang berlawan dengan hantu.. Memang lawak habislah..

SINOPSIS HANYA NAMAMU LAILA
Mengisahkan tentang tiga orang sahabat baik dari kecil iaitu Borhan, Nathan dan Ah Cheng yang melakukan kerja dan suka juga bermalas-malasan bersama-sama. Dalam pada masa yang sama, mereka meminati gadis yang sama sejak dari kecil iaitu Laila. 

Apabila Laila pulang ke kampung, ada peluang untuk mereka bertemu dengan Laila semula. Akan tetapi tidak lama kemudian, satu peristiwa aneh mula berlaku.  Terdapat kelibat entiti aneh muncul. Mungkinkah Laila salah satu daripada susuk entiti tersebut.

2 comments:

  1. Diana Danielle ke jadi Laila tu?

    ReplyDelete
  2. Tengok poster nampak macam seram komedinya. Telefilem lama tapi tak pernah tengok lagi.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »