Monday, January 4, 2021

Makanan | Adabi: Kurma Ayam dengan Kentang

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lauk kecemasan namanya ini.. hehehe.. Cepat, mudah dan menjimatkan masa.. Sesekali tu okaylah.. Jangan buat selalu pula.. Kecuali masa tengah travel, sesuai sangat bawa ini.. Mudah untuk dimakan.. hehehe.. Berbaloilah pada Sha harga dengan isi dia.. Rasa dia pun sedap tau, puas hati makan.. Memang boleh beli buat stok dekat rumah.. Pastikan tarikh luput tu lama lagi tau..

Setin ini harga dia RM6.20..

Isi dalam dia.. Okaylah.. Ada ayam dan juga kentang.. Dah siap masak, boleh terus makan.. 

10 comments:

  1. kalau travel memang senang bawa lauk dalam tin camnni tapi kalau hari2 nak makan makanan tin memang muak la..hehe

    ReplyDelete
  2. yang ni kalau bawa g berkhemah ok la..kalau nk makan kat umah memang masak sendiri je..hehehe

    ReplyDelete
  3. setuju...kalu x sihat pun..membantu sgt lauk2 mcm ni...sbb senang nak disediakan.

    ReplyDelete
  4. mesti sedap masak kurma dia sebab saya buat masak kurma pun guna serbuk adabi

    ReplyDelete
  5. Saya kurang sikit kurma ni. Kalau kari pun beli untuk masak nasi beriyani je. Betul, sesekali boleh lah jangan selalu :)

    ReplyDelete
  6. Wah senang aje beli ni kalau ada kecemasan atau travel mmg mmbantu

    ReplyDelete
  7. sy penah try yg kari... mmg sedap...kena pula ms tu cuaca sejuk (bw bekal ms g jln2)... tp yg kurma ni x try lg...

    ReplyDelete
  8. Tak pernah lagi beli ayam kurma dalam tin ni. Tapi memang senang kalau bawa pergi travel.

    ReplyDelete
  9. sedap kan. aida pun da try.
    try tu berniat utk mencuba.
    kalau2 travel, mudah :)
    now, ada 5 tin kari kambing.
    esok lusa nak buat nasi kari kambing yg viral tu, Sha.
    lama mencari, baru ni lah jumpa.
    terus borong 5 tin.

    ReplyDelete
  10. Semua shida pernah rasa kecuali kambing..susah benar nk jumpa ni..tgk kat shopee mahal benar..huhuuu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »