Sunday, January 17, 2021

Novel | Antara Dunia oleh Salomaa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku fizikal pertama untuk 2021.. Kisah yang ringkas dan menarik.. Konflik kekeluargaan yang bisa berlaku walau zaman dah berubah.. Kisah Fira yang dilayan endah tak endah hanya kerana kulitnya berbeza.. Ayahnya membenci disebabkan Fira dilahirkan bersama kembar seekor ular.. Mak dan kembarnya kini menetap bersama kaum bunian dan dia bersama ayahnya.. Namun kerana jodohnya memang telah ditetapkan dengan kaum bunian hubungan yang dahulunya berantakkan semakin pulih..

Pembalasan pada manusia yang bongkak dan sombong.. Along yang terlalu sombong dan suka menghina ditimpa musibah, manakala Fira mendapat bahagia yang dicari.. Olahan yang sempoi dan bacaan santai dihujung minggu..

Sha baca dan selesai pada 17.01.2021..

Koleksi peribadi Sha..
Published September 2017

9 comments:

  1. wah lahir kembar ular.. macam nagiin hee

    ReplyDelete
  2. Alamak.. kembar dia seekor ular ke? Mst best kan?

    ReplyDelete
  3. Menarik jalan ceritanya. Jarang jumpa kisah sebegini.

    ReplyDelete
  4. Lama tak masuk cerita dunia bunian ni... Mesti best baca ni.

    ReplyDelete
  5. dulu macam banyak kisah kembar dengan haiwan kan..dengan ular tu. kisah misteri buat rasa nak baca.

    ReplyDelete
  6. huaaa, cita ni mcm cerita indonesia yg dilahirkan bersama buaya tu.. tapi lupa tjuk :(

    ReplyDelete
  7. wahhh laju sungguh kak sha baca. Baru haritu sampai ke tangan kan? Hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »