Monday, January 25, 2021

Filem Jepun | The 100th Love With You (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem cinta dan pengembaraan masa, Sha tengok di Youtube.. Memang gandingan yang mampu buat kau menangis.. hehehe.. Kisah Aoi yang berkenalan dengan Riku semasa kecil dan menjadi kawan baik.. Aoi mempunyai perasaan pada Riku namun ditolak dan kemudiannya kemalangan.. Bila tersedar Aoi kembali ke seminggu sebelum kemalangan berlaku dan barulah tersedar yang Riku sebenarnya mencintai Aio dan selalu kembali ke masa lalu emnggunak sekeping rekod.. Banyak perkara yang dilakukan oleh Riku untuk menghalang dari kemlangan yang meragut nyawa Aoi sampailah satu masa bila Aoi menerima takdirnya dengan reda dan mematahkan rekod tu supaya Riku dapat meneruskan kehidupannya untuk diri sendiri.. Sedihlah tapi Riku berjaya melalui perpisahan tu dan meneruskan kehidupannya serta sentiasa mengenang Aoi..

Movie: The 100th Love With You
Also Known As: Kimi to 100 Kaime no Koi
Screenwriter: Oshima Satomi
Director: Tsukikawa Sho
Genres: Music, Romance, Drama, Fantasy, Supernatural
Country: Japan
Release Date: Feb 4, 2017
Duration: 1 hr. 56 min.
Aoi gets in an accident and finds herself one week in the past when she regains consciousness. Her childhood friend Riku says he went back in time to save her. But, Riku's time-traveling involves a big secret. (Source: JFDB)

6 comments:

  1. Macam tulah manusia, cinta sejati dah depan mata pun tak nampak lagi. Eh ter emo plak

    ReplyDelete
  2. Kadang suka jugak tengok drama sweet sweet macam ni :)

    ReplyDelete
  3. baca sinopsis macam sedih sebab tu tak pernah tengok moviee ni..hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »