Thursday, January 28, 2021

Makanan | Kimchee Timun

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kali ini kita cuba Kimchee timun pula.. Dah lama mengidam nak makan, akhirnya kakak yang selalu Sha beli kimchi tu buat juga versi timun.. Harganya sedikit mahal sebab kosnya mahal namun pada Sha memang berbaloilah.. Sedap, rangup, masam, masinnya secukup rasa untuk tekak Sha.. Kalau korang berminat nak cuba, boleh jenguk FB Nur Athirah Noel Abdullah ini untuk beli.. Sha memang serasi gilalah dengan kimchi air tangan kakak ini.. Sesuai sangat dengan tekak Sha ini.. Sekarang ini makan nasi putih, telur dadar dengan kimchi je pun dah boleh bertambah.. hahaha.. 

Kimchi Timun.. 600g tapi bila pegang rasanya lebih dari 600g ni.. Memang terbaiklah seller ini..

Makan macam ini pun dah sedap.. Ala-ala orang Korea gitu.. hahaha.. Rangup timunnya wei.. Tak lembik.. Memang sedap..

Ini rupanya saya screenshot dari FB penjual.. Mengancamkan?? Rasanya pun sedap..

Klik https://www.facebook.com/NurAthirahNoel untuk membeli.. Ini bukan review berbayar ye, ini review sebab tekak saya suka.. hahaha..

8 comments:

  1. First time nampak kimchi timun ni. Mesti berselera makan dengan nasi putih.

    ReplyDelete
  2. bla sha kata rangup tu rs mcm nk try pulak😊

    ReplyDelete
  3. Uish ini pembuka selera ni. Mau bertambah nasi sebab ika suka mkn benda benda macamni :)

    ReplyDelete
  4. Tak pernah lagi cuba kimchi timun. biasa makan kimchi cabbage tu je lah. rangup rangup tu sedap kak sha.

    ReplyDelete
  5. tak pernah try lagi makan kimchi ni..hehe

    ReplyDelete
  6. tak pernah cuba lagi sebarang kimchi ni

    ReplyDelete
  7. Membuka selera ni, makan dengan nasi panas.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »