Thursday, March 11, 2021

Filem English | Victor Frankenstein (2015)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem Victor Frankenstein ini diceritakan dari sudut pandangan Igor.. Lepas Victor berjaya selamatkan Igor dari sarkas, dia pulihkan masalah bongkok Igor tu.. Rupanya ada benjolan nanah dekat belakang badan Igor tu.. Masa dia sedut nanah tu, nak termuntah Sha.. Dahlah baru lepas mengunyah, tertengok pula.. Adoilah.. Salah timing lak.. hahahaha..

Kisah dalam cerita ini menunjukkan bila manusia cuba menjadi tuhan dan mencipta kehidupan, bukanlah perkara baik yang terhasil.. Siapalah kita untuk melawan takdir kematian dan menghidupkan semula mayat yang telah mati.. Sains tu menakjubkan sebenarnya namun bila manusia cuba menjadi tuhan melalui sains, perkara tu dah jadi sanat teruk sebenarnya..

Victor Frankenstein
2015 ‧ Horror/Sci-fi ‧ 1h 50m
Victor Frankenstein teams up with Igor Strausman for a groundbreaking research on immorality in humans. However, his experiment takes a horrific turn and Igor attempts to stop him from wreaking havoc.

7 comments:

  1. Bila manusia pandai ilmu sains ni mereka menganggap merekalah yang hebat, sedangkan Allah jua yang maha hebat. Dan Sains juga adalah ciptaan Allah :)

    Nampak lain Danial Radcliffe bila dah dewasa. Nampak sangat dah lama betul cerita Harry porter tu kan.

    ReplyDelete
  2. Pelakon pun hebat dan dikenali.

    ReplyDelete
  3. Dah tengok filem ni. Memang best

    ReplyDelete
  4. spoil mood kalau tgk cita time makan !!! huaaa .. atie selalu kena benda mcm ni ahaha

    ReplyDelete
  5. yewww dia sedut nanah urgghhh bakteria lah

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »