Wednesday, March 31, 2021

Novel | Nujum Casiopeia oleh Syameen Khalili

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah yang sangat menarik sebab ada manusia, makhluk asing pelbagai bentuk dan karekter serta misi menyelamatkan DNA Luth dari Puteri Utarid yang gila kuasa.. Hahaha.. sha suka sangat dengan olahan penulis.. Bermula dengan Casiopeia nujum dari planet Zuhal yang meminta bantuan Sarah untuk melindungi Luth hinggalah akhirnya Luth dan Sarah menyayangi antara satu sama lain.. Casiopeia memilih Sarah untuk memunculkan diri dan memberi bantuan dalam usaha melindungi Luth kerana perempuan lebih tenang dalam menerima sebarang kepelikan berbanding lelaki.. Namun bukan mudah melindungi Luth dari Ginafuwara si Puteri Utarid hinggakan Luth menggelarkan Sarah Senget sebab selalu mengendap Luth.. Memang kelakar.. Namun Sha suka watak dimana perempuan lebih bergaya dan kuat dari lelaki.. hahaha.. Sesekali watak perempuan diangkat sebagai srikandi kan..

Sha baca pada 29.03.2021 dan selesai pada 30.03.2021..

Sha pinjam buku Perpustakaan Negara Malaysia..
Published March 2018 by Tebuone Press Enterprise

6 comments:

  1. Akak ada novel Syameen ni, orang kasi. Tapi dalam kotak kat rumah baru. Baca bila dah boleh rentas negerilah jawabnya huhuhu

    ReplyDelete
  2. saya tag akk

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2021/03/giveaway-raya-bersama-shida-radzuan-blog.html

    ReplyDelete
  3. Cerita fantasi ni best juga jalan cerita dia menarik dengan watak srikandi tu.

    ReplyDelete
  4. kita geng kak sha ! atie pun suka womans power heheh

    ReplyDelete
  5. mcm mn agaknya kalau novel ni diadaptasi ke drama hehehe...sy membayangkan suasana kat planet2 tu hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »