Saturday, March 27, 2021

Pokok Keladi Hiasan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Masa tengah belek-belek gambar dalam telefon, ternampak gambar pokok-pokok keladi ini.. Lupa nak buat entry, punyalah lama gambar ini tersadai dalam galeri.. hehehe.. Ini antara jenis keladi yang ada di pejabat Sha.. Cantik-cantikkan warnanya.. Ada juga staf minta anak pokok yang diorang pertama kali nampak.. Warna dau yang hijau diselang selikan warna lain memang buat pokok keladi hiasan ini nampak cantik.. Ini anak pokok yang kami pindahkan ke pasu lain..

Daun hijau dengan corak berwarna putih dan urat tengah berwarna pink..

Warna hijau yang bercampur dengan warna pink pada batang dan keliling daun..

Ini warna hijau dengan sedikit warna putih pada uratnya..

Daun hijau dengan warna ungu dibahagian bawah daun..

Warna putih dengan hijau di bahagian keliling daun..

Warna hijau dengan sedikit tompok kecil berwarna pink..

7 comments:

  1. mama atie obsess dgn pokok keladi ni, penuh depan rumah

    ReplyDelete
  2. aglaonema gambar 1 dan 2 ada banyak corak yang cantik. Rose painted calathea gambar no 4 tu saya suka. Ada jugak koleksi calathea macam tu, tapi corak dia lain sikit. Keladi putih syngonium saya ada satu gak tapi batang dia jenis halus sangat. Kena letak kayu untuk support dia.

    ReplyDelete
  3. wahhh bgs2 usaha utk tambahkan oksigen ;-)

    ReplyDelete
  4. Yang no 2 tu ada dekat rumah, tengah mengumpul jugak ni sebab senang nak jaga hehe

    ReplyDelete
  5. kat rumah ada pokok yg no 1 dan 2 tu. tak tahu pula spesis keladi juga..hahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »